torsdag 28. februar 2008

Litt nyheter og litt nytt

Det blir litt lite blogging for tiden, hjalp ikke om Ellinor putta på penger
;-)

Jeg har for mye annet i hodet mitt, til å bli inspirert til å skrive blogg. Gjøremål som ikke er blitt gjort enda osv. Men nyheter prøver jeg å få med meg litt av. Og disse fikk jeg lyst til å lenke opp i bloggen:

http://dinmat.adressa.no/Temasider/Drikke/Alkoholfritt/Drikker-du-deg-feit

Jeg har brukt sukkerfritt for det meste, men det er nok som artikkelen sier, for lysten på mat blir større. Spesielt søt mat...

Litt kosemat kan jeg jo ta med på bloggen likevel, det er jo gårdsrelatert:

http://dinmat.adressa.no/Temasider/Matindustrien/Nisjeprodukter/Gårds-isen-kommer

Tar med dette også jeg, siden det er fra Selbu, for jeg liker ikke muggost, men spennende likevel:

http://dinmat.adressa.no/Temasider/Tips-og-triks/Hjemmelaget/Smør-med-blått!

Ellers har vi vært i selskap, lørdag feiret en nabo sin trettiårsdag i grendahuset, og vi hadde en veldig artig og trivelig kveld.

I går var jeg på kurs om barn og unge med ADHD. Kurset var spesielt rettet for pårørende for de som nylig har fått diagnosen, samt fagpersonell i berøring med det samme. jeg kom under kategorien annet, for jeg var med pga at jeg har oppdrag fra barnevern i forbindelse med Inn på tunet.
Kurset var meget bra, og jeg håper på fortsettelse med mer av hvordan man setter grenser, oppmuntrer, og generelt best mulig kan få barn med diagnosen tilpasningsdyktig til å møte de kravene voksenlivet innebærer.

Mona

Ingen kommentarer: