fredag 18. april 2008

Om landbruk, klasebomber, Hegnar og meg :-)

Skal tro om snøballtreet mitt overlevde denne vinteren? Jeg er spent, det er så lite å skjørt, men håpet er at det blir stort og sterkt!



Holder norsk landbruk på å bli sterkere også?
Onsdag kveld så jeg på debatten om norsk landbruk. Jeg kvier meg som regel, for jeg blir søvnløs av det. Men endelig, endelig(!!!) begynner de med tyngde og viten i saken, å få frem budskapet sitt. For det er nettopp det som blir så dumt i politikken, at de som er flinke til å prate for seg, med den riktige, selvsikre utstrålingen som vinner frem, slik at de med innsikt ofte blir i skyggen. Men nå begynner man å få Hegnar til å blekne, og det skulle bare mangle! At jeg kunne le (på riktig) av hans uttalelser, fordi de var meningsløst "blonde" og ufarlige, var så deilig.
Det eneste som gir bismak i munnen er at en begynnende global matkrise må til for at folk skal våkne.




Ellers så fikk jeg med meg at Norge står i bresjen for et internasjonalt forbud mot klasebomber. Kjempebra! Landminer ble forbudt i -97.
Jeg er forundret over at det er mulig å få forbud til å fungere blandt krigshisserne? Og lurer litt på hvorfor det da ikke er mulig å forby krig?
Men her blir vel min innsikt og tankegang like naiv og forenklet som Hegnars i landbruksspørsmål.



Mona :-)

Ingen kommentarer: