tirsdag 8. april 2008

Sentrert ridning, selvsentrert, sentre...

Har vært så forkjølet med delvis feber siden fredag. Var likevel på "Anki trening"(Anki Syversen) med sentrert ridning i helga. (Fint å skulle være bokstavelig talt selvsentrert for en gangs skyld, men du verden det er ikke enkelt det heller... ;o)) Ellers var Tupsi veldig oppmerksom og var på mine "mageøyne" så det gikk veldig bra, selv om det ikke er enkelt å huske å puste... jeg ble i alle fall bevisst at det er ikke store bevegelsen som skal til før hesten føler det som en beskjed. Skremmende da, å tenke på hvor vi sitter og haler og drar i mange hester!

Ellers har jeg hatt et par rolige dager og pleid min rennende nese og øyne. Men jeg har fått gjort en del med plikter jeg har påtatt meg i hundeverdenen, og noe i de banene som burde vært unødvendig, men sånn er livet. Hvorfor kan vi ikke gjøre hverandre gode? Sentre gode baller... Nils Arne Eggen har en vellykket oppskrift på det! Han burde inn å gjøre flere enn fotballklubber gode, jeg tror jeg skal foreslå å invitere han til foredrag!

Ellers så jeg på "Ut i Naturen" i kveld, det handlet om naturlandskapet i Norge, hvor unikt det er, hvor viktig det er for vår status i National Geographics lister over verdens perler.
Og naturlandskap er skapt av mennesket, med beitedyr i hovedsak! Jens A. Riisnæs er herved en av mine desidert favoritter! I fare for å bli personlig så har jeg siden jeg begynte å fundere i politisk ståsted, vært bevisst at jeg ikke kan stemme på partier som ikke forstår at bygdene er Norges sjel. Han brukte de ordene, Riisnæs, og akkurat slik har jeg følt det siden tenårene, uten at jeg hadde særlig tilknytning til gård! Vel, mine øyne ble nesten fuktige, men de er jo det fra før i disse dager. Bondestanden burde vite å leie inn Riisnæs, kanskje det åpner øynene på folk. Herved er den ballen sentret...

Vel, nå skal jeg finne "puta som ligg heilt aleina" å se om jeg kan få være "gromongen" ;-)

Mona

Ingen kommentarer: