lørdag 5. juli 2008

Hjelp, hvor tok mitt shopping-gen veien?

Så er det kommet i siloen, det som skal dit, nå er det ballepressing for fullt, men da er jeg friere, eller? Hmm, jeg får jo verre oppgaver jo, som å gjøre butikkærend... Jeg mangler et kvinnelig gen, shopping-genet... I går var jeg på slike ærend fra halv ett til halv sju, og du verden hvor det tar på tålmod og humør. Hverken butikker med sko eller klær er interessante, bare mentalt utslående. Den enseste butikken jeg var innom som ikke stjeler energi, var hos Jenny, som er salmaker, og har butikk med hesteutsrtyr ;-) Men jeg fant meg bikini på Kapp Ahl, og det skulle jeg ha kjøpt meg for fire år siden, så da forstår dere sikkert!
Ellers så mangler jeg noen flere kvinnelige gen, f.eks. det som styrer stueplanter, hadde det vært en skikkelig plantevernnemd, så hadde jeg blitt frattatt retten til å holde stueplanter på livsstid, jeg hadde førstehjelp på dem i går, i form av vanning, men det er mulig det er for sent for noen...
Så er det genet for nål og tråd, det er borte... Jaja, man får være som en er, når'n itte vart som en sku'!

Var foresten innom Orkel og hentet rundballenett for nestsjefen(!!) i huset ;-) Der var det bemerkninger om at det på denne årstiden er kvinnfolka som er innom, så det sier vel litt om hvem som gjør slike ærend i slåtten ;-)

Når endelig middagen var fortært etter åtte, så ville Ellen trene Katja, hun skal jo ri "to-mila" i Orkdalsrittet i morgen. Og hun red med Katja på bading, jeg gikk etter med hundene. Vi havnet ved Hemne-leiren ved Hostonvatnet, og Katja badet hun også. Tupsi fikk bli igjen, men hun fikk en ny bestevenn i går, i Pia, som skal gå sammen med mine hester en måneds tid, til venninnen kommer tilbake, etter å ha vært på "kar-besøk". Pia er en to år gammel lett og fin shetlandsponni:



Katja badet hun også, men hun må plaske og kjenne litt på vannet før hun går uti:

Her på tur inn fra svømming, Katja følger med på hvor hun trår:

Nå skal jeg se å finne tilbake kjøkkenbordet, det er fort gjort, men akkurat nå er det helduk av post oppå det...
Mona

Ingen kommentarer: