mandag 27. oktober 2008

KUNNSKAP

Einar ga en utfordring, lag et bilde som symboliserer kunnskap. Jeg velger bildet over, for meg er dette personer med livserfaring, og som tar seg tid til stillhet og ettertanke. Kunnskap som de har tilegnet seg gjennom et langt liv. Bildet er tatt fra tallerkener i en kopprekke. Og jeg tok like gjerne foto av resten av tallerkenene også:

Livet i omvendt rekkefølge blir det her:
Midt i livet, arbeid og erfaring

Foreldreskap

Ungdom, frieri

Barndom, starten på kunnskapstilegnelsen

Jeg blir filosofisk av slike utfordringer;
Man skal respektere og lytte til all slags kunnskap/synspunkter, og det å ha tatt seg tid til ettertanke, og stille kritiske spørsmål, kan gjøre at refleksjonene og kunnskapen ikke sitter mest i antall vekttall fra studium. For all del, forskningen er viktig, men den er uferdig så lenge den pågår...Respekt for individuelle synspunkt og erfaringer, uansett utdannelse, og det å se til sidene jevnlig, gir tilsammen mest kunnskap. Tror nå jeg.
Mona

3 kommentarer:

Anonym sa...

Likte løsningen din veldig godt også :)
Denne type utfordringer er flotte, synes jeg.
Klem

Anonym sa...

Tänkvärt inlägg du har kring kunskap.

Kram //Ellinor

Einar sa...

Gode minner i disse gamle bildene og en flott svar på utfordringen.