torsdag 13. november 2008

EU har tydelig "impårtne" lover :oD

At EU består av kommisjoner og byråkrater uten sunt bondevett å skryte av har jeg da lenge hatt en mistanke om, men å få en sånn bekreftelse som dette, hadde jeg ikke drømt om. Godt noen har klart å overbevise dem om at en krum agurk kan være like god ;-)

Hør bare her, jeg siterer en liten notis i dagens Trønder-Avis side 20:

"BRUSSEL: EUs omstridte forbud mot krumme agurker og krokete gulrøtter ble onsdag opphevet. EUs frukt- og grønnsaksreguleringer har skapt mye frustrasjon blant unionens bønder. Onsdag opplyste en EU-talsmann at reglene om størrelsen og formen til 26 ulike frukt- og grønnsakstyper skal droppes.
Det innebærer blant annet at unionen igjen vil tillate bøyde agurker, selve symbolet på den kontroversielle lovgivningen. Agurkreglene ble innført allerede i 1964 og innebar at agurker ikke kan bøye mer enn 10 millimeter per 10 centimeter.(NTB)"
Sitat slutt.


Mulig jeg har sovet i timen som ikke har fått med meg dette, men du verden for en god latter jeg fikk i dag da. Og dette kan vel ikke komme inn under kategorien agurknytt heller, men kanskje uttrykket kommer fra det meningsløse i denne loven? Hva vet vel jeg?

Ha en fortsatt fin dag

Mona

3 kommentarer:

Einar sa...

utrolig haha

Anonym sa...

Byråkratene skal jo ha noe å gjøre de også, stakkars.....
Og så er det en kjensgjerning at en god latter er bra, kanskje de har hatt det i bakhodet også??
Flireklem

Anonym sa...

Ja men tänk på oss stackars svenska idioter då, som är med i eländet EU:(
Det där med gurkorna är ett stående skämt ja.. men lite allvar också, kolla på svenska gurkor nästa gång ni far till Sverige och handlar.. de är nästan helt raka:D