torsdag 27. november 2008

Julegaver i stort og smått

I dag har vi vært i by'n, i Trånhjæm i by'n. Vi har vært å fått knekket litt på ryggsøyla både Anders og jeg. Så Kristin ble reddende engel i fjøset, for man skal jo være forsiktig de første timene etterpå. Dumt å måtte drive suomo med flere 100kg ku da...

Ellen var hos en "luggum" kjeveortoped, og det blir vel regulering om et halvt års tid. Det jeg er glad for er at vi er kommet "innenfor" systemet her, og at det derfor skjer til rett tid.

Ellers ble det noen julegaver i dag også, begynner vel å ha en 18-19 i boks, det vil si at jeg det gjenstår en 6-7 tror jeg, uten å ha finregnet på det.

Operahuset, hele Norges operahus...(?), har også fått en julegave så jeg nettopp, Mercedes Benz vil holde lysregningen utenom arbeidstid, mot at de får ha en bil stående utenfor som reklame. Det hørtes så raust ut med det samme, men så fikk det en bismak. Her går vi mot jul, en høytid som krever flere liv enn ellers, da tenker jeg på Oslos underverden, som forøvrig er ganske oppe i lyset egentlig. "Plata" er jo i følge en nylig intervjuet illegal innvandrer et paradis for narkohandlere, og "Platas" gjengangere har jo blitt oppfordret til å benytte seg av Stortingsplassen i stedet, så underverden er vel ikke riktig ord.
Uansett, her har Mercedes Benz sjansen til å bidra med mat og varme om ikke annet, da hadde jeg sett på gaven som noe virkelig gledelig meningsfylt, hadde de gjort det uten motytelser, så synes jeg reklamen faktisk hadde vært enda større. Nå ble det bare kvalmt. Ikke blir operahuset mere folkelig av det heller. Bedre at en bruktbilforhandler hadde satt en fem år gammel bil av en eller annen sort der da, sånn bare for det folkelige altså ;-)

Ok da, det er trivelig med lys nå i mørketiden. (Oslos hjemløse kan jo dit å drømme?)

Mona

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad duktig du är som fixat så många julklappar redan:)

Vi skall göra lite åt den saken på söndag eftermiddag, om vi orkar efter en heldag i skogen:)
På söndag är det skyltsöndag(julegateåpning?), då är det alltid mysigt att handla lite .. och så gå på kondis sen och köpa varm choklad och någon god bulle:D
Kram

GÅRDSLIVBLOGG sa...

Det høres trivelig med julegateåpning, varm sjokolade osv. :-)

Jeg handler så tidlig av ren _særhet_, kremt, jeg skjærer av meg tennene, får skuldrene på ørene, og nesten pustevansker i julerushet. Jeg blir aggressiv, vel nesten da;-), av å stuke borti folk uansett hvordan jeg bærer meg ad. (OJJDA, dette ble voldsomt, men dessverre, det er sant).
Jeg foretrekker altså og gå å se og tenke ut gaver på de kveldene med minst folk på butikkene.