lørdag 14. februar 2009

Tupsi og fjøs

I dag ble det longering ja, og det gikk egentlig ganske bra, Ingebrigt filmet litt med mobilen min. Men skru av lyden, for fotografen satt omtrent på en traktor som gikk på tomgang.

Tupsi er ikke spesielt redd om det brøytes i nærheten av henne, bare hun ser og vet hva det er så er det greit. Rolig og grei var hun, selv om hun har stått ubrukt noen dager. Men da vi skulle longere andre veien, ble hun stadig stiv, i alle fall tilssynelatende, det var som om ytre side på hesten ikke var med helt, jeg stusset og vurderte og testet. Og hun virker som hun stivner der hvor hun ser utgangen... Er hun rett og slett ukonsentrert når hun ser utgangen? Når jeg longerer den veien som går bra, rekker hun ikke fokusere på den. Så jeg lurer jeg ;-)

Vi får se i morgen!

Koselig å lese Emblas blogg også, humøret blir ikke dårligere av det! :o)

Har nettopp hatt fjøs sammen med barna, Anders er borte en tur i kveld. Og jeg føler meg privilgert, tenk å få jobbe sammen med sin 11 og 16 åring, og føle at tonen er god og jobben går greit! Vi fordeler jobben slik at alle får gjøre det som passer. Siste jeg gjorde var å hente opp et silohiv, i mellomtiden hadde mine håpefulle gått inn, ryddet stuebordet og tent stearinlys. Kjempekoselig! (Har ei som kjenner at hun har vært nattrangler da...)

Mona

1 kommentar:

Anonym sa...

Har vært inne og lest om de to turtelduene på Emblas blogg nå :)
Ser ut til at det er full klaff. Visste ikke at hunder også hadde svangerskapskvalme?
Synes det var koselig å se filmen også, for selv om jeg overhodet ikke har greie på hest og longering så er det morsomt å se den man stadig "prater"med :D
Ha en flott søndag sammen med barna
Klem