tirsdag 13. november 2007

Lilli er inne igjen!

Lilli er kommet inn igjen! Helt siden i mars april har hun vært ute, jeg tror vi har sett henne tre ganger, med lange mellomrom, på hele tiden siden da.

Men her er hun:Og nå vil hun inn, ellers er hun i fjøset, og det trengs, hun kom i forrigårs, og fanget veldig mange mus bare først natta, seks-sju som hun var for mett til å spise, og hvor mange hun har spist vites ikke.

Hun har vært borte ca tre måneder hver sommer, men i år ble det altså ekstra lenge. Mulig det har noe med Kitti å gjøre, Lilli er KATT, hun har en privat sfære hvor bare husets mennesker får være innenfor, andre kan holde seg vekk, og spesielt andre katter.

Med andre ord, stikk motsatt fra Stumpen som er en perfekt onkel for Kitti. Stumpen og Lilli er jevngamle, men ikke i slekt i det hele tatt... og det merkes. Begge er imidlertid steriliserte.

Kitti derimot får p-piller, for hun skal få sørge for gårdens fremtidige katter, og kanskje spre noen av genene til andre plasser. Hun er sosial til alle, og gjør det hun kan for å tekkes Lilli, hun fortår ikke uvennligheten:

Men Lilli vokter sin nærhetsfære! Og freser jevnlig skal jeg si.

Vel, siden hun er den eneste katten som bor i fjøset for å jakte, så er det bra hun er her. Stumpen gidder ikke lenger, og Kitti.... hun er Ellens sengekompis, så hun blir nok aldri tilvendt fjøset, med store "skumle" dyr som rauter. :o)

Jeg må oppdatere hjemmesiden også nå, slik at Lilli blir med som en del av dyrene på gården, hun har jo ikke vært her i sommer, så vi har jo ikke fått tatt bilder av henne.

Jeg tror faktisk hun bor ute om sommeren, siden dette skjer årvisst, jeg tror hun lever av å jakte. At noen mater henne ser jeg på som tvilsomt, siden hun like trofast vender hjem til vinteren, men man vet jo aldri, kanskje forblir dette Lillis hemmelighet?

Lilli er forøvrig oppkalt etter barne-tvs Lilli fra "Lillis Butikk".

Mona



Ingen kommentarer: