mandag 17. desember 2007

Oppdatering...

... men først må jeg si at Groeggen Gårdsliv er ukens bedrift på meldal.no. Det setter jeg pris på. Det kan sees på vår hjemmeside, link ned til høyre på bloggsiden her. Og direkte link til meldal.no. de har forøvrig tatt opplysninger og bilder fra hjemmesiden.



Ellers starter jeg fra fredag. Jeg skulle gå jaktprøve, og reiste ut i marka, til Viggja. Men det viste seg fort at Arkus gikk gjennom skaren hele tiden, og det var veldig tungt for han. Han er vanligvis en lettbeint og hurtig kar, men nei, han strevde og prøvde, men maktet ikke å få fart på sakene.

Dommerens konklusjon var at forholdene var for dårlige, så hunden ikke kunne prøves.

Vi tente likevel bål, når vi først hadde rotet oss ut, her er stemningen:


Vel hjemme var Ellen motivert for pepperkakebaking, da var det bare å trå til, deigen var satt kvelden før:



Lørdag hadde mormor bursdag, Gratulerer! Ellen og jeg kjørte til OTI-senteret på Orkanger, videre til Obs! på Tiller, parkerte og gikk til Toys r' us butikken, det var sånn trafikkaos at bena var det hurtigste fremkomstmiddelet. Så kjørte vi videre til Steinkjer, innom butikker der også, og så overrasket vi mormor med bursdagsbesøk. Der traff vi, foruten mormor og morfar, oldemor, Jo Leander ,Lars Anders og Bjørg fra Langhus, Liv og Oddvar, fra Henning.

Så fikk vi byttet julegaver.

I går kjørte vi hjem, da stoppet vi til oldemor, og på Skatval til Edel, Gabriel, Sonja og Bjørnar.

Dette ble en koselig førjulshelg! :-)

Nå skal jeg skrive en mail, og så blir det bollebaking. I kveld skal vi klippe oss, barna og jeg.

Mona

Ingen kommentarer: