lørdag 12. januar 2008

Staff og lommemannen

Fikk telefon fra en barndomsvenninne i kveld, som jeg ikke snakker ofte med for tiden, men du verden så koselig å prate en stund. :-)

Jeg videresendte egentlig en melding mot Staffs uforståelige utsagn om "lommemannen" og hans sak. Jeg brukte noen kroner på den saken, men den er god, og jeg håper den får publistet, at folk faktisk viser sin avsky.

Det første som slår meg er at voksne som har blitt banket som barn, synes det er greit å slå barn. Staff ble misbrukt, så han synes det er greit å misbruke... Samfunnsutvikling sa du?

Man diskuterer grader av denging og grader av misbruk, men nulltoleranse er den eneste forsvarlige grensen, ellers blir barn rettsløse, fordi de kan jo fantasere... Og tvilen skal komme tiltalte tilgode... Dessuten er "lommemannens" ekle seksuelle utfoldelse langt fra uskyldig.

(Jeg syntes en eldre mann på Steinkjer var utrolig ekkel, og var redd for å møte han på byen. Han hadde "bare" blunket til meg, med "det" blikket... Ja, jeg var redd for å møte han, han var skummel og ekkel. Hvordan jeg hadde taklet en "lommemann" tør jeg ikke tenke på. )

Jeg kjenner et ubegripelig primitivt sinne mot Staff, fordi han bagatelliserer på et vis som gjør det enklere for folk med seksualitet rettet mot barn å utfolde seg.(Likevel styrer jeg mine lyster... ;-))

Den forkvaklede forsvarsadvokaten bør knebles og pensjoneres, og kanskje ufarliggjøres, han mener tydeligvis han hadde en lærerik og fin seksuell opplevelse som barn da han ble kosegutten til en eldre mann, men slike "gode gjerninger" vil vi ikke at han fører videre, eller?

Seksuelt betingede ugjerninger er det simpleste, mest primitive og verste av alle ugjerninger.

Og bagatelliseringen av lommemannens gjerninger er på linje med å bagatellisere et knivstikk inn til lårbeinet fordi gjerningsmannen fikk "lyst til å skjære"(en slik person ville blitt sett på som bestialsk avvikende). Et solid arr på sjela er ikke bedre enn et solid arr i foten, antagelig mye verre.
Voldtekt og incest burde forøvrig likestilles med mord... Det er et mord på sjela

En person som har begått et eneste "lite" seksuelt betinget overgrep mot barn, bør ufarliggjøres, seksualdriften på slike er utenfor kontroll, og kan neppe behandles med sosialsnillistisk prat, det ligger for dypt, og sitter i det mest primitive i kroppen. Man må ta vekk hormonproduksjonen, på lik linje med annen medisin mot div. plager.

Mona

Ingen kommentarer: