søndag 13. januar 2008

Tvekrokede politikere med bena i kors

Jeg ble liggende å tenke på samfunnet og seksuelt avvikende som lever ut lystene sine til skade for andre, før jeg sovnet i går. Det er ikke fritt for at dette opprører meg mere enn andre forbrytelser.

Og så lurer jeg på hvorfor ikke personer av ovennevnte sort kan få nødvendig medisinering etter endt soning? Vi har eksempler på folk som har sagt fra om at faren for at de gjentar sine forbrytelser er store. Men endt soning er endt soning sier politikerne.

Kjemisk kastrering er medisinen som trengs. Men samfunnet(politikerne) sier nei.

Jeg så for meg glimt av politikere som sier nei. De sitter vel tvekroket med kryssede ben bare på tanken?
Så kutt ut ordet kastrering, og sett hormonell behandling eller medisinering, så høres det atskillig bedre ut.

Vi gir hormonell behandling til kvinner som har for høy testosteronproduksjon, plagene av sistnevnte er bl.a. øket hårvekst og dårligere fertilitet.

Vi gir jenter p-piller mot uønsket graviditet, og også mot sterke menssmerter.

Vi gir kvinner hjelp i overgangsalder med østrogenbehandling.

Vi gir medisner, som lykkepillen, mot psykiske lidelser.

Vi medisinerer mot hyperaktivitet.

Vi gir ut medisiner for manglende potens.


Er det ikke på tide at vi deler ut medisiner til folk som sliter med seksuelt avvikende atferd, når de ødelegger samfunnet? Det forundrer meg ikke om de oppsøker midler mot det, hvis det ble så enkelt som piller. De vet de har avvik, hvis ikke hadde de ikke prøvd å skjule seg. Tenk å leve slik. (Ja, jeg må si det på en måte som gjør at personer med samfunns-sosial utdannelse synes synd på gjerningsmannen, først da taes det tak i problemet, ofrene har jo aldri fått sympati fra slike...)

Samfunnet må akseptere at avvikere alltid vil finnes, og at psykolog ikke er deres alternativ. Og at det er svært alvorlig for ofrene til avvikerne.

Så la være å bruke ordet kastrering, og kom i gang med å la avvikerne få tilgang til enkel behandling, vi vet jo at piller mot dette også kan produserers, forskes på og selges. Men da må politikerne ta problemet på alvor først!

Mona(Godt å lette på trykket ... :o/ )

Ingen kommentarer: