fredag 22. februar 2008

Fredag den 22.

Kom hjem fra Steinkjer i går, tidlig på ettermiddagen. Vi hadde fine dager på Steinkjer, og nå er salongbordet på plass. Det passet perfekt i stuen her :-)

Ellers kjørte vi hestene borti Berge. Opplastingen gikk greit, og Tupsi oppførte seg topp på ridebanen. Hadde på henne hodelag med bitt, og salen. Leide henne deretter rundt på banen så hun fikk venne seg til miljøet. Hun er nysgjerrig og kontakten med meg var heller dårlig den første halvtimen. Hester, biler og alt annet som kommer å går stiller hun seg opp og kikker på, og vurderer. Men plutselig ble hun husvarm, og da var også kontakten med meg i orden. Vi satt på henne, med leier, og gjorde øvelser fra bakken. Hun er flink til å stå rolig mens vi står opp på, og av henne.

Men opplasting på henger hjem igjen ble en tålmodighetsprøve, så det er ikke helt på plass enda. Eva hjalp oss til slutt, samme prinsipp som vi har brukt, men med litt annen vinkling. Kjekt å lære nytt, og hengertreningen må fortsette. Hesten ble i alle fall med hjem. Tupsi er nysgjerrig uansett hva vi driver med, og det skjedde mye akkurat i det vi skulle leie på, så vi fikk det samme som på ridebanen, kontaktmangel... Men jeg tror at hennes behov for å fundere på saker og ting gjør at hun blir stødig når hun får erfaring.

Skal ta en telefon, svare på en mail og så "kose" meg med å få huset koselig igjen, usj.

Marte skal overnatte til Ellen i helga, og siden jeg skal på Vormstad uansett for å handle, kan jeg også hente henne.

(Jippi, det snør igjen, etter gråvær med regn føles det befriende friskt og rent. Det er for tidlig med vår enda hos oss, det blir bare mørkt med is og lort av det)

Mona

Ingen kommentarer: