tirsdag 29. april 2008

IPT samling og vårfølelse

Har vært på IPT samling, med temaer som IPT ut på anbud, og KS(Kvalitetssystem). Det var interessant, og jeg tror et kvalitetssystem blir et kvalitetsstempel som bare høyner nivået. Anbudsdelen er jeg mer spent på, men kommunene er avhengige av regler fra den harde store verden. Jeg klarte ikke å la være å påpeke at IPT ikke er innkjøp av datatjenester og dingsebomser, men faktisk tilbud til medmennesker. Og hva IPT gjelder er forutsigbarhet og trygghet et kjernestikkord, skal den som leverer trygghet og forutsigbarhet selv bli utrygg så får det ringvirkninger. Men ikke minst betyr forutsigbarheten alt for ganske mange av dem som får et slikt tilbud. Heldigvis er ikke vi innunder den størrelsen at kommunene er pålagt anbudsrunder på tilbudet, og jeg håper at der anbudsrunder er pålagt, så bør avtalene være lange, minst ti år som ved f.eks. datamaskiner...


Katja er et eksempel på et individ som trenger forutsigbarhet og trygghet, sånn litt mer enn mange andre hester. Aldri om jeg tillater at hun skal flyttes på etter anbudsrunder...


Ellers er det mye som foregår, og jeg føler meg ikke ajour med noe for tiden, men det ordner seg vel innen rimelig tid som vanlig.

Håret skal fikses i kveld, på oss alle fire, vi skal jo i konfirmasjon søndag. Og vi er så heldige at frisøren kommer til gårds.

Kattungene vokser og blir lekne, kattehjørnet skal plukkes ned nå, for de klatrer over. Og de klatrer opp leggene våre for å komme i fanget. Tær og div. får smake spisse hoggtenner :-) Og når de blir trøtte ligger de i armkroken, først stirrer de oss i øynene, som for å spørre om vi er pålitelige, så glipper øynene og til slutt faller hodet ned, og de er blitt flinke til å male. Men de er litt ustødige enda, så når de tøffer seg, ser det av og til en anelse komisk ut.

En mindre festlig sak er at mor begynner å fange mat til de små. Og i dag fant jeg en kaputt jordvonn i gangen, den var diger og feit. Og jeg må innrømme at begeistringen min er någet avmålt.

Og så er det hyggelig at vi begynner å kjenne våren, og vi grillet og spiste ute for første gang på søndag. Lurer på om det er rekordtidlig for vår del? Men det var herlig. Hestene har gått ute natten over i to netter nå, og jeg har kjøpt noen stemorsplanter, så vårfølelsen er gryende ja :-)

Mona

Ingen kommentarer: