torsdag 10. april 2008

Rådyret og snøscooterkjøring

Denne flotte kjekkasen var på engen vår nå før ni i morges:






Skal tro om han satte pris på snøscootesporene? Jeg tror jeg vet svaret.
Og sånn er det faktisk, dyrene bruker scootersporene! For noen år siden passerte en ulv rett bak fjøset her, (på denne tiden av året), den sporet vi oppi skogen her, og gjett hvor han valgte å trave? Jo, etter scootersporene!
Jeg har valgt å gå opp mitt eget skispor bak i skogen her tidligere vintere. Jeg gjør det for å kunne ha med hunder uten at folk irriterer seg på hundespor og etterlatenskaper. Jeg går hvor andre ikke går. Jeg vet ikke om jeg vil ha scooterspor der, for da kan det hende flere vil komme, og så er hundene skviset igjen. Men på denne tiden av året velger alltid elgen å tråkke i min løype.. sukk... store hull i løypa mi, men den gjør det fordi det er _litt_ lettere en utenfor... (den driter sjelden like ved sporet... den driter midt i...)

Vel, jeg skrev et avisinnlegg om snøskuterkjøring for en del uker siden, som representant fra bygda, og som har erfaring med "rekreasjonsreising" med motorkjøretøy" av ymse slag, samt valget bygdeungdommen har.
Innlegget har ikke kommet utenfor denne pc'n enda, men kanskje jeg skal sende det nå, med denne rådyrbukkens illustrasjon på virkeligheten?
Til sist, en oppfordring til hundeeiere: Se på bildene ovenfor, og tenk på båndtvangen!
Mona

Ingen kommentarer: