søndag 8. juni 2008

Til heder og verdighet

Har begynt å få en viss struktur på hvordan jeg vil innrede stabburet. Har flidd opp litt, men rundvasken får være til at vedovn, kjøkkenbenk og klosett er montert. Atmosfæren ble mye bedre enn jeg ventet :-) Og vi er snare til å gå dit... Alle tingene er tatt vare på gjennom tidene, og har hørt gården til lenge. Det er ekstra trivelig. Nå kommer de til fortjent heder og verdighet igjen. Her er smakebiter:


Over langordet; kaffekvern, oljelampe, heineslire, saltkar m.m. Fant forøvrig langbenker på gården også!


Her skal kjøkkenbenken være, men enn så lenge er det et hagebord. Men tønner, trekar, trau, serveringsfat m.m. er kommet frem.

Under vinduet som er nytt; smørtine, kornøse, en tønne og øltønne.


Fallbord med rømmetrau og spritkagge.


Ølkagge i taket :-)



Kiste og kaketine


En krakk for karding, en del av karden festes på.



Nærbilde...


Tja, jeg husker ikke navnet, men man bearbeider lin med dette.

Mona

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint! Skal du bruke det som utstilling eller er det noe som skal i "normalt" bruk?
KLem

Anonym sa...

Jag blir lyrisk av så många underbara släktsklenodier! Och så väl bevarade de är!
Jag måste få komma på besök någon gång och få se i verkligheten:)

Kram //Ellinor

GÅRDSLIVBLOGG sa...

Heia :-)

Litt om alt: Jeg skal bruke stabburet som et rom for inneaktiviteter og pauser. Dette i forbindelse med Inn på tunet bedriften. I andre etg er det kontor. De gamle tingene skal være miljø og atmosfære, samt at jeg synes det er for galt at de er stuet sammen som rot. Kanskje kan de brukes i læresammenheng, f.eks. for skoleelever.

Ellinor: jeg gleder meg til du kommer!!