tirsdag 1. juli 2008

Dette ble variert om dyr :-)

Så har åringskvigene fått nytt beite og mere mat, og vi håper at jorda tørker opp. Værprognosene er gode, men jorda står under vann...

Katja og Tupsi har delt beite nå, side om side. Tupsi trenger maten, mens Katja må ha meget begrenset beite, hun får regelrett dildrevalker :-/ De har hvert sitt stabbur som ly og skygge. Tupsi klør seg veldig, jeg må finne på noe tror jeg.

Jeg drømte at dyrlegene reiste rundt med gratis ormekur til hunder i natt, har det noe med at kuren ligger her uten at hundene har fått tro? Jeg skal ut å fikse det... kattene må nok også ha hver sin tablett.

Jeg skal ut å se til å få gjort dette, og så får vi håpe at jorda tørker før miljøvernorganisasjonene freder dyrkajorda vår som våtmark, det lander regelmessig traner her også ;-)

Traner ja, de vekker folk her omkring omtrent som om noen skulle tutet med bil utenfor soveromsvinduet i timesvis fra fire-fem om morgenen. Vi er ikke utsatt, men jeg skjønner at ikke alle liker disse flotte fuglene med den ikke spesielt elegante lyden.

Mona

Ingen kommentarer: