søndag 17. august 2008

Må ha ut litt frustrasjon; OL, sprangridning og NRK

Nå er jeg utrolig skuffet over NRK! Jeg ser sjelden sport på TV, og er derfor aldri opptatt med den sysselen heller.

MEN, jeg har gjort alt for å få sett de norske sprangrytterne i Beijing, de har hatt en knallstart, og Norge har ikke deltatt i den grenen siden -36.

Ja, så jeg satte "himmel og jord" i bevegelse for å få til middagspause i slåtten til kl.14.00, for da var det direktesending. Ti på to gikk jeg inn og satte over potetene, så kom de andre inn også, og vi ventet og ventet, men sendingen var fra hekkeløp og slegge, og hadde det enda vært norske deltagere, men likevel brukte de tid på det, når nordmenn gjør det godt i andre grener.

Til slutt kom det på info at sprangridningen skulle sendes kl. 17.20 og frem til 18.00.

OK, vi gikk ut og fortsatte siloleggingen, og la inn pause til sprangridningen.

Og tror dere ikke at det ble bortprioritert? Joda, programlederen proklamerer at de norske rytterne har satt historie og er i finalen, og hva skjer? Jo, vi får se en, 1, rytter i aksjon! Og det var det!

Skuffet? Ja jeg er MEGET skuffet, og jeg er helt sikkert ikke alene. Hvordan kan de annonsere sending og ta det av to ganger på samme dag, samme gren? Spesielt der hvor det deltar nordmenn?


Nå skal vi dusje og kjøre Ingebrigt til Skjetlein snart. Skolene starter i morgen, både grunnskolen for Ellens del, og v.g. for Ingebrigts del.

Mona

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser ut til at enkelte ting blir totalt bortprioritert, og det er rart med tanke på hvor mange det er som driver med hest her i Norge. Synes det er synd de ikke viser alt som normenn faktisk er med på.
Lykke til videre med slåtten og skolestart
Klem