onsdag 17. desember 2008

Juuul og tur

Nå må jeg ta meg sammen, tenke juuuul. Men det innebærer vaskefiller, pussefiller osv, altså akkurat slike ting som jeg fortrenger at eksisterer i livet mitt. Ikke styrer jeg så fælt til jul heller, men ok, litt må jeg gjøre for at stemningen skal innta huset.




Har vært på en veldig trivelig tur til Buskerud og Vestfold for å se på "Inn på tunet" gårder med avtaler med skole, PU, og underbedrifter for NAV. Det var bare Anders og undertegnede som kjørte ned til Drammen og lå på hotell fra mandag til tirsdag.


Så det er sagt; skal dere ha GPS telefon, styr unna Sony Ericsson, den er elendig, skulle søke opp rute mellom oss og Unnelsrud Gård i Drammen, den fant ikke vår adresse, ikke Storås og ikke Meldal, på Berkåk fant den oss. (Men Storås utested i Trondheim fant den...)Den fant ikke hotellet og ikke gården. Men Anders sin Nokia GPS finner både vår ubetydelige adresse og alt det andre. SÅ, Nokia blir mitt valg neste gang, bedre kart og veiviserbilder har den også!


Vi var på fire gårder, og ble veldig trivelig mottatt på alle gårdene. Og vi fikk både inspirasjon og ideer :-) Takk til alle sammen.

Jeg kjenner hjemmeside adressen til to av dem, og en tredje har sider under oppbygging, skal legge ut den også når jeg får den.


Først var vi på Unnelsrud Gård like utenfor Drammen, dere kan jo lese selv.

Så var vi på Grytebakke gård i Sande i Vestfold, jeg har ikke hørt at de har hjemmeside, men her var det dyr, ridebane, en kjempefin "gamme" i tre med grue m.m., indianerleir!

Etter det var vi på Skaarbu Gård, Holmestrand, klikk på linken

:-)

Og til sist Nordre Stange Gård i Sandefjord. Her er hjemmeside under oppbygging. De hadde et flott verksted, mange dyr, dam for å følge sykluser, m.m.

Men nå må jeg tilbake til litt "juleverksted" i egen hule, det hører med til en slags syklus det også.

Take care!!

Mona

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut til at dere har hatt en trivelig tur, selv om det måtte bli maaaange lange mil å kjøre?!
Kos deg med førjulsmorro..... :)
Klem

GÅRDSLIVBLOGG sa...

Det var vel 57-58 mil til nederste gård, uten omveiene. Så det var overkommelig. Ingen av oss synes det er tungt å kjøre langt, jeg slapper skikkelig av i bilen, det er bare å gi seg over, man får ikke gjort noe likevel. Fint avbrekk ble det ;-) Spesielt er det greit i chevroleten, god plass og seter som kan reguleres ut og bort og opp og ned, så ryggen holder ut. Det var verre med den forrige bilen :-)

Kos deg du også!