onsdag 7. januar 2009

Blablabla

Dagen i dag? Ja, brøøyting, heelt tett i veien flere steder i morges, men i dag var snøen lett, så det gikk greit, begynner å bli tryggere allerede. Fikk framhjulet i grøfta en gang, må jo holde ut til kanten, men skulle kikke på tuten på fresen og da..., men kom opp igjen fort og greit. Og så var jeg med Anders en sving for å se hvordan han legger opp brøytinga på gårdsplassen.

Gårdsplassen ja, den er jo ikke såå liten, men den blir sååå liten fra traktorperspektiv, med frontlaster foran og snøfres bak...

Jeg tror jeg blendet søppelbilsjåføren, det var ikke meningen altså, jeg var bare så opptatt med å rygge meg inn i gården for å gi plass til han opp bakken, og han blinket med lysene til meg, jeg tenkte at han skulle varsle at han kom sånn i farten, men etterpå kom jeg på at jeg hadde mer enn måneskinnslys jeg også... Unnskyld!

Siden har jeg faktisk ryddet litt, men jula står kvar. Har vært litt sekretær for meg selv, notert fastlagte datoer et halvt års tid fremover, tatt noen telefoner, og fått noen telefoner. Det er fint arbeid i nedsnødd landskap. Hadde en lang og trivelig samtale med en hundekar i elghundmiljøet, foresten.

Og så har jeg faktsik gått en to-timers tur med hundene, ikke hver dag promenaden blir så lang. Men man har jo slikt å gjøre mens man venter på at barnas møter skal bli ferdige.

Mona

1 kommentar:

Anonym sa...

To timers tur?? Hmmm.. jeg må visst henge i...

-Broder'n