mandag 26. januar 2009

Så har jeg landet(i stolen hjemme)

Så var fire dager med kurs unnagjort, først onsdag og torsdag, så lørdag og søndag.

Fredag ble sånn pakkedag/småplukkdag. Kjørte slik at jeg passerte Skjetlein til riktig tid, for å laste Tupsi. Vi var litt redde for om hun skulle nekte å gå på, siden hun ble stresset av at snøen falt av taket på hengeren da hun akkurat hadde kommet på onsdag kveld. Jeg beregnet over halvannen time ekstra for dette. Men hun gikk jo rett på, så kunne Anders og gjengen bare kjøre hjem med hesten, og jeg fortsette til Værnes.

I grunnen merkelig dette, å laste en hel flokk med mer el. mindre halvville store okser er ok, men en godt temt hest, neei, det får jeg gjøre selv tihi ;-) Jaja, helt sammenlignbart er det vel ikke, men jeg måtte bare...

På Værnes fikk jeg god tid, men som jeg har sagt, jeg kjeder meg aldri, Narvesen har mange blader å velge mellom. Og et svensk hesteblad pirret nysgjerrigheten, og tenk, det stod en god del om western der, i tillegg til annen ridesport, så da fløy tiden. Jeg hadde jo parkert bilen for to døgn også, så jeg bestilte drikke på en koselig liten plass ;-)

Kurset var topp, det er håp for hunder i fremtiden også, vi fikk i grunnen presisert at vi avler HUNDER, ikke hofter eller øyne for den del. Man skal se helheten, jess, jeg er på nett! :-) Notater var overflødig, jeg satt bare å nikket innimellom.

Ellers hadde jeg trivelig selskap, og møtte nye trivelige mennesker også. En topp helg!

Jeg skal innrømme at jeg var litt lunken før avreise, to lange dager med kurs først og så rett på to nye dager med kurs, med diverse framkomstmiddel før arrival. Dvs bil til Værnes, fly selvsagt(elsker aksellerasjonen), flytog til Oslo S(kjente ikke aksellerasjonen...), buss til Sørmarka(skal jo finne frem til de forskjellige stasjonene også...), og føttene en femhundre meter kanskje(det siste var bare deilig da).
Men det gikk jo så greit, ikke noe problemer. Jeg pleier å si at man ikke skal ta sorgene på forskudd, nå var det meg, og det negative i hodet mitt ble gjort til skamme denne gangen også.
Min snille onkel hjalp meg med reiseplanleggeren(trafikanten.no), og en snill dame på Oslo S gikk sammen med meg til bussen. :-)

Jaja, nå skal jeg vri hodet mitt mot andre skriverier.

Mona

Ingen kommentarer: