søndag 22. mars 2009

Agurk ku?

Ja jeg er enig med de som sier at dette er agurknytt, en svær og rank EU-agurk, bortsett fra at jeg mener å huske det var forskning fra USA:

http://www.adressa.no/nyheter/kuriosa/article1297045.ece

Det har vært kjent at hester som viser mye "kvitaua" er nervøse, og det skal jeg skrive under på. Dessuten er nervøse mennesker flakkende med blikket, og viser mere hvitøye, og ja, det gjelder kua også. Vi trenger ikke denslags forskning. Men hester og kyr viser det også når de er sure og misfornøyde.
Både Nøkletroll og Tupsi har rolige blikk uten hvitt, men begge viser litt hvitt i øyekroken når de planlegger å protestere ;o) Det er språket det, hehe.
Så de kan gjerne finne spalteplass til annet, men men, skulle det først kommenteres så passer det vel i en gårdslivblogg?



Vi har forøvrig fint vær nå, og jeg har lyst til å ut. Er god og mett på hjorteskav, reinskav i hjortevariant, kjempegodt!
Så var det det med å UT ja, både Ellen og jeg sitter her med hoste langt ned ved bronkiene, løs hoste heldigvis, skal vi våge oss ut?
Sambo'n vil ha meg til å ta blodprøver, for å utelukke at det er noe som sitter dypere som gjør at hele høsten, vinteren og snart våren(?), går med til å pleie forkjølelseslignende symptomer, sånn annenhver uke, rekker ikke å bli kvitt symptomer før de begynner igjen.... Har hatt det slik siden de tre ukene i august/september med konstant feber, og det startet jo knallhardt. Og nå er jeg sliten. Jeg har jo ikke vært så dårlig at jeg ikke har fått gjort noe... Hver gang jeg starter optimistisk på å trimme litt for å skjerpe shapen så blir jeg syk... Og å gå til dokter blir liksom feil, rope ulv ulv..., og når du først blir skikkelig dårlig så kanskje du ikke blir trodd? Er det ikke litt slik da?

Har problemer med opplasting av video, vet ikke hvorfor, men lenke duger, og denne er søt:

http://www.youtube.com/watch?v=E63ExmhOk8g

Nei, nå vil jeg være modig! Våge meg ut en tur ;o) Frisk luft skal jo ikke skade...

Mona

1 kommentar:

Anonym sa...

De er vel ikke den ting som ikke kan forskes på? Om alt er like nødvendig kan vel diskuteres..

Angående den "lille" forkjølelsen din, så er det vel neppe å "rope ulv" etter ett halvt år??? Synes du har en meget fornuftig bedre halvdel nå! Hør på han *litt sånn pekefinger nå*

Og kan du tenke deg noe så godt som en panda? De er bare oversøte :)

Søndagsklemmer