tirsdag 28. april 2009

Vårbilder

Bilder fra Sør-Beitstad i helga, livet er herlig :o)

Vårblomstene ved trappa her, tatt i går

Å så må jo mitt kjekke redskap vises frem igjen, alt løvet etter rakingen kjøres rett i kompost


Blåveisa mi ved Badstu, dårlig bildekvalitet,men med litt juksing ble det ikke så verst

Alle bildene er tatt med mobilkameraet, som er like bra som "kanonen". Bra fotodelen på min Sony Ericsson 702c er bra da, for gps'en er elendig, like lite orienteringssans som en ....?
I går ble det bare utedag også, med raking, en tur rundt Ringavatnet med hundene, og en tur rundt Rinagvatnet med hestene. Tupsi har aldri gått rundt vatnet før, og følgelig stoppet hun og lyttet på alt mulig, til min lille irritasjon, fordi det føltes litt som "tuppfakter". Spesielt forbi bygninger er hun skeptisk, det har jeg ikke vært borti før. Hun hører antagelig diverse lyder hun ikke vet hva er. Men vi kom forbi, rart det, at lille følsomme og utrygge Katja nå er en trygg mentor for Tupsi. Et par kraftig protester opplevde jeg da jeg presset henne frem. Etter halvgått runde var det som Tupsi forsto at det var retning hjem, enda hun ikke har gått runden før som sagt. Da stoppethun ikke til det "mystiske", men skvatt litt ved passering, det var som at hun skulle frem uansett da... Og så skulle jeg presse henne til en galopp i en passe bratt og myk bakke. Da var det greit å ha god sal igjen, det ble bukketibukk det. Men mor bet tennene sammen og sa frem! Tilslutt fikk vi en fin gallopp noen meter, til jeg stoppet henne selv, så det fungerer da på et vis, kremt. Ellen kom i leende etter på Katja i fint driv mens hun lo og spurte om jeg fikk en god galopp...
I går kveld måtte mor vise muskler, tvillinghjulene på traktoren skulle på, og du verden det er tungt! Et annet friskt vårtegn er at fraukjelleren fikk en omgang med miksmasteren, deilig duft ja ;o) Og gårdsveien fikk en omgang med høvelen.
I dag er det en kontorrunde oppi bygda, og etterpå kontorrunde her hjemme. Godt at det er litt fuktig vær i dag da ;o) OK, nå er det noen som vil kjøre avgårde her, "hvis vi skal rekke alt vi skal..."
Mona

4 kommentarer:

Ellinor sa...

Hör att det är mycket på gång för er. Här jobbar vi också på med ny hundgård och träningar emellan varven:)
Slit inte ut dig nu!

Kram Ellinor

Litt om alt sa...

Skjønner at fruen er i full vigør igjen :)
Husk å holde litt igjen da, skynd deg litt langsomt.
Fine bilder, og vårtegn er så utrolig koselig!
Klem

GÅRDSLIVBLOGG sa...

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, jeg holder litt tilbake faktisk, gjør det jeg har lyst til pluss litt til :) Men frisk luft og uteliv gir energi :)

Michele sa...

Such beautiful photos, my friend. It looks the weather is being fairly nice to you. I love the blues and yellows and purples. So very nice indeed. You live in a beautiful area!

Hugs to you, my friend♥