onsdag 25. november 2009

Vindfull dag


I dag blåser det fra alle kanter gitt! Sånn vanskelig å puste ute vind...

Da er det i alle fall tid for gjøremål innendørs, jeg har jo vasket vinduer, men bare kjøkkenvinduene er ferdige, så det er noen igjen på denne låna... Soveromsvinduer får stå uvasket i vinter, men stuene hadde jeg tenkt å ta, og på badet. Det blir definitivt ikke i dag.

Hestene fikk dekken på seg før de ble ført ut, det er ikke så kaldt, og vinden gjør ikke all verden for dem, men blir det nedbør oppi dette, som i morges, da blir det hustrig for dem. Spesielt siden de har hatt dekken på i høst før de kom i stall.

Jeg lurer litt på om jeg skal bake et par sorter småkaker til jul? Jeg har ikke gjort det de siste årene fordi vi ikke eter dem selv, og folk som er på besøk stort sett er mette, så man bærer jo disse brødfatene ut og inn til de støver ned... og så kaster man dem til påske ;o) Brødene blir regelrett ferskvare julebordspynt!

Lefsene vi får fra flere plasser er imidlertid populære, så jeg satser på dem, og smultringene til bestemor.

Men storbrød skal jeg i hvertfall bake, å så har jeg lyst til å lage leverpostei på farmors oppskrift, det finnes ikke bedre!(Men det er en klissjobb...)

I dag blir det litt forefallende kontorarbeid, så nå skal jeg starte på det!

Mona

Ingen kommentarer: