mandag 23. november 2009

Vindusvasking faktisk

Tine har egen blogg for fóring av melkekyr, det kom i e-posten i dag. Så for melkebønder kan denne bloggen være interessant.

Så har Mari blogg også, og jeg lenker den selvfølgelig til her :O)


Begynte å vaske vinduene på kjøkkenet på fredag, det er jo ikke mindre enn fem av dem, og de er todelte med 8 småruter i ytterste glasset, selvfølgelig er de doble, men dessverre må de skrues opp og vaskes i midten også. Altså ikke akkurat noe "husmorvindu". Og det er heller ikke akkurat favoritthobbyen min. I hvert hjørne av de små rutene legges det jo ekstra med rusk, lo osv. Sukk! Jeg har prøvd alt mulig, mikrofiberklut, ekspertens råd med zalo og salmiakk, vanlig vinduspuss, Blå Jif engangskluter.... Men det enkle er ofte det beste, og denne gangen er de finere enn før; Sprayflaske med Blå Jif og avispapir. Det negative er trykksverte på hendene som setter svarte fingermerker, pytt pytt, bagateller. Avisen tar såå bra, og så må "aviskluten" skiftes så ofte at jeg kaster også mye av ruskene som ellers er umulig å vri av klutene.


"Vaskeprat" er noe av det kjedeligste jeg vet, men dette måtte deles. Til orientering går det ikke så fort likevel, to hele vinduer på fredag, og ett i dag, og vinterkappene på disse tre er strøket og hengt opp. Så er det to igjen, på kjøkkenet... resten orker jeg ikke tenke på, men stuevinduene har jeg et mål om å rekke før jul, været bestemmer jo mye. Og alle akuttpliktene på gården bestemmer resten ;o)

Men koselig å ha brukbart rene vinduer igjen :o)


Begivenhetene ellers er det få av, julemessa er vel overstått, som for meg betyr kjøkkentjeneste, men denne kjøkkentjenesten liker jeg, flere trivelige kjøkkenhjelpere og en lett stemning gjør at jeg liker det.


Mona

1 kommentar:

Noralv Sandvik sa...

Hei!

Tusen takk for at du linker bloggen din til oss i Topp Team Fôring:)

Flotte bilder du har på bloggen...

mvh
Noralv