onsdag 6. februar 2008

Long time no see? Vi har hatt besøk!

Det er en stund siden jeg skrev nå, og det har jeg fått kommentarer på, hvilket er hyggelig :-)
Har hatt besøk fra Norrbotten igjen, de kom lørdag kveld for halvannen uke siden, og reiste nå søndag morgen. Meningen var at Smilla og Arkus skulle få valper sammen denne våren. Men hormoner kan ikke styres, og Smillas løpetid ble unormal mens hun var her. Og jeg fikk høre at hun virket normal igjen når hun kom hjem til Luleå. Vel, dette har skjedd i forskjellig grad på de tispene som har vært her, og jeg undrer om Buffys nærvær gjør løpetisper forstyrret? Svaret får jeg sikkert ikke. Men her er et knippe vakre hunder som alle har bodd hos oss en uke:

Buffy til venstre, Arkus så Smilla, og nederst Birka som er Smillas valp fra forrige kull.

Men det var trivelig med besøk, og nå har jeg blitt kjent med Ove også, som skal være med i avlsarbeidet.

Vi ble invitert til Sætra utenfor Kyrksæterøra, til Tone og Jan Egil, og hadde en trivelig kveld der sammen med gjestene våre. Og vi fikk også komme til Buvika og hilse på Salto, Smillas kullbror.

Så nå har Ove fått se hvordan BB (Bella Borskjemt) ;-),under her, lever.
Her er 2xBB; Bella Bortskjemt og Birka Bortskjemt, kullsøstre:

Bella til høyre og Birka til venstre på begge bildene
Dessuten hadde vi mange trivelige kvelder, både rundt kjøkkenbordet og rundt stuebordet. Så når det ikke skulle bli valper, så ble det mye positivt likevel :-)

Og Ronald er i grunnen helt ferdig utdannet fjøsrøkter nå, så vi vet hvor vi skal ringe når vi skal til Kanaraiøyene, og Ove skulle hjelpe Ronald!
Ellers har jeg denne uken hatt telefonen på øret hele tiden, jeg skulle skaffe seks hvite hunder til Gardermoen til førstkommende søndag, og den saken er jeg langt fra ferdig med, men fem hunder er i boks, det er positivt i hvert fall.
Nå skal jeg se om jeg får kontakt med ei viss husmor her i huset ;-)
Mona

Ingen kommentarer: