onsdag 6. august 2008

6. august 08

Å bruke bloggen har liksom ikke blitt prioritert på noen dager, det er så mye annet, men etter melkingen i dag så fikk jeg lyst. Akkurat da jeg skulle sette meg på verandaen med PC'n, så fløy disse like ved, og satte seg i beitene nedenfor meg, er det starten på trekket? En videosnutt ligger lenger ned: Ellers er dette hagens stolthet, ildblomkarse, den vokser villig utenfor melkerommet:




Og "ferien" over, de første kalvene begynner å se dagens lys. Det er da på en måte godt å komme i gang igjen også. Undertegnede med avkom hadde trivelige dager på Steinkjer forrige uke. Vi var i "syden", bare sol, og over tjue grader i en klar og ren Beitstadfjord. Jeg fotograferte nesten ikke, men stemningen var som i fjor. Jeg tenkte jeg skulle lenke inn den bloggen fra i fjor, men bildene var halverte og vel så det etter sols mange stunt i fjor.

Her er et par av nykommerne som har sett dagens lys, og fikk sin ferske melk fra mor i morges:



Og så har hestene nytt besøk, fjordingen Dusken, og like før halv ti i dag, hadde de fremdeles ikke våknet ;-) Dusken skal være med på en liten fjelltur sammen med Tupsi og Dolfen til helga, da skal vi pakke mye godt i salveskene og ta husmorweekend. Dusken vurderes solgt, så hvis noen skulle ønske seg en stor og anvendelig fjording er det muligheter.
Kloke øyne:

Og Arkus "smiler", han er fornøyd med å være litt ute løs, sammen med mor:
Her er tranene som går inn for landing:

Nå venter trivielle ting innen husets fire vegger, bare gjett hvilken "moro" som venter...
Mona

1 kommentar:

Marie sa...

Fine bilde av fine dyr og blomar! Me har også fått haustens første kalvar, tvillingar. Dei kjem nok på bloggen ein av dei næraste dagane.

God helg :)