fredag 5. september 2008

Litt reiseskildringer og modige elger og løse kyr

Berget ikke helt feberfritt i går heller, 38 når jeg la meg, men i morges var det like under 37, det begynner å ligne meg enda bedre, vi får se i kveld. Formkurven er eller stigende også. Jeg lengter ut. Men jeg burde slutte å klage, dette er jo forbigående.

Ikke har jeg så mye å skrive om heller, men jeg har god tid... så jeg har lest en blogg som VG anbefalte i dag; Argus37 Han beskriver tur til Geiranger med bilder. Nydelig. Og til slutt anbefaler han en blogg med reisebrev fra Verdal'n. Vel verdt en titt, jeg har vært utallige ganger i Verdal'n, men aldri lagt merke til så mye som denne damen.

Nå roper Ellen om en løs ku på fõrbrettet, og de andre er nysgjerrige på juret hennes, jeg må ut!

Ok, kua er på båsen sin igjen, det gikk bra. Kyrne skal egentlig være ute på dagtid, men på grunn av elendig vær har de stått inne i går og i dag, de er sårbare like etter fødsel.

Ellers har Fosenelgene litt ærta-bærta moro før elgjakta står det å lese adressa, Fosnafolket er vel opphavet: Elger i skytebanen

Har akkurat bundet enda en ku som var løs, samme svikt som forrige, kroken på kjettingen var dratt ut av festet. Begynner det å være skiftebehov? Altså to ganger på en dag, det skjer helst to ganger i året. Bra vi ikke har store okser...

Nå skal jeg steke pannekaker og bacon.

Mona

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nå har det vært flere dager uten at jeg har kommet inn på siden din igjen, rene "prøv lykken" dette her. Men det venter masse lesestoff hver gang det går :)
Hva skal man si til sånne uttalelser? Annet enn at de vitner om total uvitenhet og snever tenking?
Liker å lese om hverdagslivet ditt, en får en liten smak av "skikkelig" gårdsliv, ikke en bonderomantisk glansbildefabrikk.
"Krya på dig" nå, husk å lytte til kroppen. Forbigående eller ikke er det en lur ting å lytte innimellom, selv om jeg vet hvor vanskelig DET er!
Klem

GÅRDSLIVBLOGG sa...

"Krya på dig" også, dette fikk jeg på sms i går også, derfor må jeg smile litt.

Koselig at du liker bloggen min :-)

Klem