fredag 29. mai 2009

Dagen i dag:

Fredag morgen før pinsehelg, her på gården blir nok pinsa litt avstumpet tror jeg, med snekkere i arbeid har ikke bonden fått startet våronna. Ikke for det, været har stoppet oss også. Og nå meldes det finvær, som betyr våronnarbeid... Men jeg skal hjelpe til så godt jeg kan, vi må jo komme i havn.

I dag venter vi dyrlege til å gi åringskvigene ormekur. Og så skal vi slippe noen kyr, det blir deilig, det er alltid så godt å slippe kyrne ut på grønt. Jeg skal hjelpe dyrlegen mens Anders er snekker :-) Jeg gleder meg til å ta fatt på dagen! :-)

I kveld blir det konsert i Gammegruva på Løkken for oss "damene" på gården, det blir også noe å glede seg til.

http://www.arehembre.com/html/aktuelt.html

Som opplysning er jeg den stolte svigerinnen til mezzosopranen her ;o)

Gikk tur med Tupsi og Arkus i går kveld, Ellen var med på Katja. Vi koser oss fælt hele gjengen. Buffy fikk tur med sekshjulingen tidligere på dagen som vanlig holdt jeg på å si, men det er jo løpetid, så...

Tupsi er veldig kontaktsøkende når vi spaserer slik, jeg føler ikke bare leietauet ;o), men et tettere bånd til hesten. Tupsi legger jevnlig nesebor og mule mot håndbaken min og puster varsomt, spesielt hvis hun undrer på noe i omgivelsene, det kjennes som at hun må sjekke at "det er lugnt".

Mona

Ingen kommentarer: